فهرست مطالب

انواع رنگهای ساختمانی

Rate this post

با گذشت زمان رنگ های زیادی برای رنگ آمیزی داخل ساختمان و نمای بیرونی ساختمان تولید شده اند. انواع رنگهای ساختمانی بر اساس کاربرد ها متفاوت هستد. بعضی از رنگ ها فقط مختص به استفاده در داخل منزل و بعضی از رنگ ها فقط برای نمای بیرونی ساختمان نیز استفاده می شوند. البته یک سری از رنگ های برای سطوح فلزی و چوبی نیز کاربرد دارند. در کل رنگ بر اساس محیطی که قرار است استفاده شوند دارای انواع متفاوتی هستند مانند خانه , ویلا , کارخانه , مدرسه , بیمارستان , راه پله , دیوار , سقف , ساختمان های اداری و تجاری و …. . علاوه بر این انواع رنگ های ساختمانی دارای تنوع رنگی و طرحی مختلفی می باشند.

بنابراین شما با هر نوع سلیقه و شخصیتی که هستید می توانید نوعی از این رنگ ها و طرح ها را انتخاب کنید. و نمای زیبایی را برای منزل یا محیط کارتان انتخاب کنید تا از آن لذت برید. رنگ آمیزی ساختمان از گذشته تا کنون رایج بوده و از نظر روانشناسی ثابت شده است که رنگ های نمای خارجی و داخل ساختمان تاثیر بسیار زیادی بر روی روحیات افراد دارند. در نتیجه رنگ های سبب افزایش انرژی یا باعث افسردگی نیز می شوند.

 

انواع رنگ های ساختمانی عبارت اند از:

 

رنگ دی کالر از انواع رنگ ساختمانی

رنگ آب پایه دی کالر که شامل دو نوع براق و نیمه براق تولید می باشد. و با استفاده از مرغوبترین رزین های اکریلیک خالص تولید شده است. در برابر رطوبت بسیار مقاوم است. بیشتر در داخل ساختمان کاربرد دارد.

 

رین کالر از انواع رنگ ساختمانی

رین کالر رنگ اکریلیک جهت نمای خارجی ساختمان نیز استفاده می شود. و اجازه تنفس را به سطح رنگ شده می دهد. به دلیل خصوصیتی که دارد بیشتر برای مناطق بارانی و شمال کشور مناسب است. همچنین مورد استفاده در سقف سونا و استخر می باشد.

 

رنگ روغنی از انواع رنگ ساختمانی

این رنگ که بیشتر برای محیط هایی که دیوارهایشان زود کثیف می شود کاربرد دارد. رنگ روغنی قابل شستشو ۱۰۰% می باشد. و دارای سه نوع براق , مات و نیمه مات است. رنگ روغنی براق معمولا برای درب و پنجره های ساختمان به کار برده می شود.

 

رنگ مولتی کالر از انواع رنگ ساختمانی

رنگهای مولتی کالر ساختمانی در انواع رنگ های متفاوتی تولید شده اند. این نوع رنگ یک پوششی دکوراتیو است. و دارای رگه های رنگی می باشد به راحتی می توان از رنگ های متفاوت در آن استفاده کرد. یک نمای خاص و زیبا را به وجود آورد.

رنگ پلاستیک از انواع رنگ ساختمان

رنگ پلاستیک از نوع رنگ های بسیار شیک و زیبا می باشد. که دارای رنگ های متفاوتی است. این نوع رنگ به صورت ۱۰۰% قابل شستشو نمی باشند. رنگ پلاستیک بر پایه آب است و به همین دلیل دارای بوی بد نیست. در دو نوع تمام پلاستیک و نیمه پلاستیک موجود می باشد. این رنگ خیلی زود کثیف می شود و حتی جای دست هم بر روی آن می ماند. که این یکی از معایب بزرگ رنگ پلاستیک محسوب می شود.

 

از انواع رنگ ساختمانی رنگ بلکا

رنگ بلکا که دارای پوشش سلولزی می باشد. جایگزین بسیاری مناسبی برای کاغذ دیواری است. نیاز به زیرسازی ندارد. بنابراین اجرای رنگ بلکا با هزینه کمتر انجام می شود. به آسانی و سریع ترمیم می شود.

 

رنگ کنیتکس

رنگ کنیتکس دارای سه نوع کنیتکس روغنی , کنیتکس اکریلیک , کنیتکس پلاستیک می باشد. و هر کدام دارای سه نوع ریزدانه , متوسط , درشت دانه هستند. هر کدام از رنگ ها با توجه به خصوصیت های محیط  مورد نظر به کار برده می شود. رنگ کنیتکس هم برای داخل و هم خارج از ساختمان استفاده می شود.

 

رنگ جوتن از انواع رنگ ساختمانی

رنگ های جوتن دارای بیش از ۱۶۰۰۰ طیف رنگی در طرح های متنوع می باشند. محصولات جوتن به دلیل ماندگاری بالا و مقاومت در برابر ضربه در محیط های پرتردد مانند بیمارستان ها , برج ها , رستوارن ها و ساختمان های اداری و تجاری کاربرد دارند.

 

رنگ اکریلیک از انواع رنگ ساختمانی

رنگ های اکریلیک یا لاتکسی از انواع رنگ های می باشند که بر پایه آب هستند. و لکه های بر روی آن به آسانی پاک می شوند. همچنین از آن دسته رنگ های انعطاف پذیر می باشند.

 

رنگ استخری

رنگ استخری یک پوشش دکوراتیو می باشد که جهت آب بندی استخر مورد استفاده قرار می گیرد. و از نظر اقتصادی جهت آب بندی استخر بسیار به صرفه است.

 

رنگ آلکیدی از انواع رنگ ساختمانی
رنگ لعابی برای ساختمان
از انواع رنگ ساختمانی رنگ جلا و ورنی
از انواع رنگ ساختمانی مون کالر

 


  • انجام خدمات نقاشی ساختمان و رنگ نما با کیفیت عالی. اجرای رنگ آمیزی دیوار ها و رنگ کاری سقف به صورت حرفه ای با انواع رنگ های روغنی , رنگ پلاستیک , رنگ اکریلیک , رنگ بلکا , رنگ جوتن , رنگ مولتی کالر در تمام استان های ایران تهران , کرج , البرز , قزوین , هشتگرد … انجام رنگ کاری انواع ساختمان ها و ویلا ها و منازل به صورت پروژه ای و قراردادی کلی و جزئی

جهت دریافت مشاوره و بازدید رایگان از مکان با ما تماس بگیرید.

شماره های تماس :  ۰۹۱۲۷۹۲۹۶۸۱ – ۰۹۱۹۵۳۹۷۹۵۸