فهرست مطالب

رنگ پلاستیک ساختمانی چیست

Rate this post

رنگ پلاستیک ساختمانی چیست؟ انواع رنگ پلاستیکی؟ مواد تشکیل دهنده رنگ پلاستیک چیست؟ آیا رنگ پلاستیک قابل شستشو است؟ این ها سوالاتی هستند که شاید بخواهید در انجام نقاشی ساختمان جوابش را بدانید. در ادامه با ما همراه باشید و مطالب زیر را مطالعه بفرمایید.

 

رنگ پلاستیک ساختمانی

از پر مصرف ترین رنگ های ساختمانی رنگ پلاستیک می باشد. با توجه به قابلیت های و معایبی که دارد. دیده شده که در ساختمان های گران قیمت هم به دلیل جذابیت از این نوع رنگ استفاده می شود. شما می توانید بعد از ۲ یا چند سال با رنگ آمیزی ساختمان را مجددا رنگ آمیزی کنید. و با هزینه کمتر رنگ پلاستیک را اجرا کنید و فضای منزلتان را تغییر دهید. و لذت ببرید. می توانید در نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک سقف و یا دیوار های منزلتان را رنگ آمیزی کنید. با استفاده از قلمو ( که به دلیل برجی گذاشتن جای قلم توصیه نمی شود ) یا غلطک به راحتی اجرا شوید. در مکان هایی مانند منزل , ویلا و ساختمان های مسکونی و تجاری می توانید از این رنگ استفاده کنید.

نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک از گذشته متداول بوده است. رنگ پلاستیکی بر دو نوع نیمه پلاستیکی و تمام پلاستیکی می باشد. معمولا از رنگ پلاستیکی برای نقاشی سقف منزل و ساختمان , مدارس بیمارستان ها , استفاده می شود. و در کل در ادارات , محل کار و سازمان ها به دلیل خشک شدن سریع و بوی کمتر نسبت به رنگ روغنی بهتر است از این رنگ استفاده شود. برخلاف تصور عموم رنگ پلاستیک قابل شستشو نیست.

به دلیل شیک بودن و نداشتن بو باعث شده که استقبال بسیاری از این نوع رنگ شود. و حتی در ساختمان های گرانقیمت از رنگ پلاستیک به دلیل شیک بودن استفاده می شود. عموم افراد در منزل خود از رنگ پلاستیک برای نقاشی سقف استفاده می کنند. اگر از این نوع رنگ بر روی دیوارهای منزل یا ساختمان استفاده شود. خیلی زود کثیف شده و بعد از مدتی جای دست بر روی آن می ماند.

 

انواع رنگ پلاستیکی

رنگ پلاستیک در حال حاضر در دو نوع پلاستیکی و نیمه پلاستیکی عرض می شود. که پر استفاده ترین و کاربردی ترین آن نیمه پلاستیک می باشد. به دلیل مزایای که دارد بیشتر مورد توجه عموم قرار گرفته است. و نمای بسیار زیبا و شیکی را به منزل یا ویلا یا محل کار شما میدهد. رنگ نیمه پلاستیک در مقابل آب مقاوم هستند. با هزینه پایین تر و سرعت بالاتر قابل اجرا می باشند. البته از دیگر مزیت های آن می توان به نداشتن بو و داشتن ظاهری زیبا اشاره کرد.

 

مواد تشکیل دهنده رنگ پلاستیکی

رنگ پلاستیکی بر پایه رزین امولسیونی پلی وینیل استات کوپلیمر تشکیل شده است. و برای اجرای رنگ پلاستیک لازم است که با آب ترکیب شود. برخلاف بسیاری از رنگ های دیگر که نیاز به حلال نفتی یا شیمیایی دارند این رنگ بر پایه آب است. و می توان گفت به همین دلیل بدون بو می باشد.

 

آیا رنگ پلاستیک قابل شستشو می باشد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت خیر رنگ پلاستیک قابل شستشو نمی باشد. گرچه برخی از شرکت های تولیدی مدعی شده اند که رنگ تمام پلاستیک قابل شستشو می باشد. اما با توجه به نتیجه تجربیات ثابت شده که این فقط یک شعار تبلیغاتی می باشد و رنگ پلاستیک به هیچ عنوان قابل شستشو نمی باشد.

 


  • نقاشی ساختمان و رنگ کاری نمای بیرونی ساختمان با انواع رنگ های ساختمانی به صورت حرفه ای. نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک , رنگ روغنی , رنگ مولتی کالر , رنگ بلکا , رنگ نمای جوتن , رنگ اکریلیک با کیفیت عالی در تمام نقاط تهران و شهرستان های ایران. جهت دریافت اطلاعات از قیمت های نقاشی ساختمان , بازدید و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

شماره های تماس :  ۰۹۱۲۷۹۲۹۶۸۱ – ۰۹۱۹۵۳۹۷۹۵۸