فهرست مطالب

نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک

Rate this post

رنگ اکریلیک حلال آب یکی از بهترین رنگ ها در نقاشی ساختمان می باشد. انواع رنگ اکریلیک عبارت اند مات , نیمه مات و براق که در رنگ های مسی , نقره ای , متالیک , طلایی , نقره ای , گلبهی , کرم … مورد قابل اجرا است. این رنگ به علت ترکیب با آب و عدم استفاده از حلال های آلی و مضر نسبت به رنگ های دیگر برای استفاده در رنگ آمیزی در اولویت می باشد. و به تدریج استفاده از آن روبه افزایش است. رنگ اکریلیک یکی از بهترین رنگ ها و بهترین جایگزین رنگ روغن می باشد.

از آنجایی که نوعی پلاستیک پلیمر است بعد از خشک شدن دارای انعطاف , در برابر آب مقاومت بالا و دوام زیادی دارد. بنابراین به راحتی می توانید لایه های بعدی رنک را با خیالت راحت و بدون ترکیب رنگ زیری با رنگ جدید اجرا کنید. خشک شدن این رنگ سبب می شود تا نقاش به راحتی بتواند لایه های از رنگ را بدون ترکیب بر روی سطح مورد نظر کار کند. اسپری کردن آب می تواند کمی زمان خشک شدن رنگ را در نقاشی طولانی تر کند.

نوعی از رنگ شیمیایی است که کاربرد وسیعی در صنایع مختلف به خصوص در صنعت ساختمان دارد. ابتدا در صنعت اتومبیل سازی استفاده می شد و اخیرا در انواع رنگ آمیزی و نقاشی داخل و بیرون ساختمان کاربرد دارد.

 

نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک در تهران

 

مراحل نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک

نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک شامل مراحلی نیز می باشد. که اگر توسط نقاش ساختمان به صورت حرفه ای اجرا شود نتیجه بسیار خوبی را به نمایش می گذارد.
۱- زیرسازی اولیه سطح مورد نظر یا دیوار
۲- استفاده از پرایمر
۳- استفاده از بتونه ماستیک روغنی
۴- اجرای آستری اول
۵- اجرای آستری دوم
۶- اجرای رویه ای از رنگ اکریلیک
۷- اجرای نهایی رنگ اکریلیک

 

آموزش نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک

جهت انجام نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک ابتدا ابعاد سطح مورد نظر را مشخص کنید. و سپس سطح مورد نظر از هر گونه مواد , شوره , رنگ های قدیمی , چربی , خاک و دوده عاری گردد. در صورت نیاز می توانیم دیوار را شستشو دهیم. بعد از انجام این کارها مدتی باید سپری شود. تا دیوار به صورت کامل خشک شود. بعد از اتمام کار و در صورتی که سطح آماده اجرای رنگ را داشت. شروع به رنگ آمیزی دیوار یا سطح می کنیم.

 

آماده سازی سطح برای اجرای رنگ:

دیوار بیرونی

دیوار های بیرونی ساختمان اگر دارای جلبک , گیاهان , خزه , حشرات , گرد و غبار می باشند حتما باید ابتدا تمیز و پاک شوند. جهت این کار می توانید ۱ در ۳ از مایع سفید کننده را با آب کاملا ترکیب کرده ( بهتر است از دستکش و ماسک استفاده کنید ) و مواد را با پارچه آغشته کرده سپس بر روی کلیه سطوح می کشیم. بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه به وسیله ابزار تیز مانند کاردک یا هر ابزار دیگری سطح را به صورت کامل بتراشید تا عاری از هر گونه مواد زائد شود. سپس دوباره پارچه را با آب تمیز آغشته کرده و مجددا بر روی سطح می کشیم تا اثرات احتمالی مایع سفید کننده از روی سطح برطرف گردد.

چون سطح دارای رطوبت است حتما منتظر بمانید تا کاملا خشک شود. اگر از خشک شدن سطح اطمینان دارید سطح جهت اجرای رنگ آماده شده است و می توانید پرایمر اکریلیک را بر روی آن اعمال کنید.

 

دیوار گچی

همیشه برای رنگ آمیزی با رنگ اکریلیک نیاز به زیرسازی می باشد. اگر دیوار گچی باشد مراحل انجام رنگ کاری نیز طولانی تر و بیشتر است. سطح دیوار شامل پستی و بلندی ناشی از خشک شدن گچ بر روی دیوار می باشد. برای رفع این پستی و بلندی ها نیاز به اجرای کناف درزگیر می باشد. سپس به پشت تیغ کشیدن کل سطح دیوار تا سطح کاملا صاف شود.

بعد از اتمام کار نیاز به اجرای روغن الیف می باشد. نکته مهم در این مرحله این است که هر چه کیفیت روغن بهتر باشد. بر روی کیفیت و ماندگاری رنگ نهایی تاثیر بسزایی دارد. بعد از سپری شدن مدت زمان ۱ تا ۳ روز روغن الیف یا پرایمر ( رنگ آکریلیک ) نوبت به مرحله اجرای بتونه ماستیک روغنی می باشد. پس از اجرای آن به مدت ۱ روز تا یک هفته زمان نیاز است تا به صورت کامل خشک شود.

حال باید سمباده را بر روی سطح دیوار بکشیم به طوری که ناهمواری ها و پستی و بلندی به صورت کامل از بین رفته و دیوار صاف شود. تقریبا سطح دیوار جهت رنگ آمیزی آماده می باشد. یک مرحله رنگ اکریلیک را بر روی دیوار می کشیم. و بعد از سپری شدن زمان جهت خشک شدن رنگ ( برای رنگ آکریلیک معمولا ۲ ساعت ) نوبت به اجرای بتونه پلاستیک یا بتونه ی اکریلیک می باشد. بعد از اتمام اجرای بتونه آکریلیک و خشک شدن آن سپس سطح دیوار را سمباده می کشیم. تا اگر جایی دارای ناهمواری بود به صورت کامل رفع شود. بعد از آن رنگ آکریلیک را بر روی دیوار اجرا می کنیم. بهتر است که اجرای رنگ اکریلیک بر روی دیوار گچی توسط نقاش ساختمان حرفه ای انجام شود.

 

نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک با قیمت مناسب

 

قیمت نقاشی ساختمان با رنگ آکریلیک

نقاشی ساختمان با رنگ آکریلیک تقریبا روز به روز در حال گسترش و افزایش می باشد. رنگ اکریلیک یکی از رنگ های مرغوب و بی ضرر نسبت به بقیه رنگ ها می باشد. و در وزن و حجم های مختلف قوطی , سطلی , تیوبی , بطری های پلاستیکی , بطری های کوچک جوهر… در بازار به فروش میرسد. قیمت نقاشی ساختمان با رنگ آکریلیک مانند بقیه رنگ ها می باشد. با توجه به زیرسازی دیوار یا سطح مورد نظر لیست قیمت بین ۸ تا ۱۲ هزار تومان متفاوت می باشد. نوع پوشش زیری که قرار است رنگ روی آن اجرا شود. و نوع رنگ و نوع پوشش ( گچی , سیمانی , بتونه , کاغذ دیواری … ) بر روی تعرفه قیمت و نرخ نهایی اجرای رنگ تاثیر گذار می باشد.

 

مزایای رنگ اکریلیک پایه آب

رنگ اکریلیک در سه نوع مات و نیمه براق و براق می باشد که جهت مصرف در داخل ساختمان , اتاق خواب , پذیرایی , مهدکودک , بیمارستان , محل کار … کاربرد دارد.
۱- یکی از بارزترین مزیت این رنگ بر پایه آب بودن و عدم نیاز به حلال های نفتی می باشد که رنگ کاری را راحت تر می کند.
۲- نسبت به یک سری از رنگ ها در ساختمان دارای مقاوم خوبی می باشند. و در مکان های مرطوب پوسته شدن و ترک خوردن در این رنگ کمتر مشاهده شده.
۳- این نوع رنگ دارای زیبایی و چشمگیری نسبت به بقیه رنگ ها دارد.
۴- یک رنگ بی بو و بدون افزودنی های مضر می باشد.
۵- رنگ اکریلیک پایه آب را می توان با موادی مانند ضد قارچ , ضد باکتری … ترکیب کرد.

 

معایب رنگ اکریلیک بر پایه آب

۱- اگر در جهت رنگ کاری از قلم مو استفاده شود رد قلم بر روی سطوح صاف باقی مانده و ظاهر نامناسبی به دیوار می دهد. پس بهتره است در رنگ کاری با رنگ اکریلیک از غلطک استفاده شود.
۲- در صورت نیاز به لکه بری نسبت به رنگ روغنی سخت تر می باشد.

 

انواع رنگ اکریلیک دیوار

۱- رنگ اکریلیک براق

این نوع رنگ دارای قابلیت های مرغوبی می باشد. که می توان مواردی را نام برد: پوشش دهی بالا, قابلیت شستشو و اجرای بر روی سطح دکوراتیو و صاف , بی بو

 

2- رنگ اکریلیک نیمه براق

ویژگی این رنگ نیز پوشش دهی بالا , نیمه براق , مقاومت عالی می باشد. برای سطوح داخلی ساختمان مانند گچ , سیمان , بتون , کاغذ دیواری و رنگ کاری شده نیز می تواند استفاده شود. اکریلیک نیمه براق در برابر شستشو نیز تا حدودی مقاوم است و بدون بو می باشد.

 

3- رنگ اکریلیک مات

اجرای رنگ اکریلیک مات دارای ویژگی های است که می توان به این صورت شرح داد: یکی از معایب این رنگ مات این است که به راحتی لکه یا گردو غبار رو جذب می کند بنابراین نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

 

ساخت رنگ طلایی اکریلیک

روش ساخت رنگ طلایی اکریلیک جهت رنگ آمیزی ساختمان بسیار آسان است. با دو روش می توانید رنگ طلایی را خودتان بسازید استفاده از پودر یا یا استفاده از رنگ آماده جهت فروش در بازار موجود می باشند. اما با خرید پودر طلایی می توانید به اندازه دلخواه و طبق سلیقه خودتان رنگ مورد نظر خود را تهیه کنید.

 

حلال رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک یک رنگ شیمیایی پایه آب است. رزین های آکریلیک ( اکرولیک ) که محصول پلیمریزاسیون اسیدهای اکریلیک , متاکریلیک و مشقات آن می باشند. رزین اکریلیک به دو گروه پایه حلال آب و پایه حلال نفت دسته بندی می شوند.

 

رزین اکریلیک پایه آب

رزین های آکریلیک که پایه آب هستند دارای خصوصیات بسیار مناسبی می باشند. از جمله به سرعت خشک می شوند و سطحی مقاوم به وجود می آورند. البته اگر از پایه حلالی استفاده شود ظرافت و جلای بهتری حاصل می شود. رنگ اکریلیک به دلیل داشتن خصوصیت انعطاف پذیری بر روی سطوح های مختلف مانند پارچه , شیشه … قابل اجرا می باشد.

 

خواص رنگ اکریلیک ( اکرولیک )

۱- خشک شدن در کمترین زمان و دارای چسبندگی بسیار قدرتمند می باشد. بنابراین دوام زیادی دارد.
۲- قابلیت شستشو
۳- مقاومت در برابر رطوبت محیط
۴- سازگار با محیط و بدون داشتن مواد سمی برای سلامت انسان
۵- بدون بو
۶- بر پایه آب بوده و نیازی به حلال مواد آلی و شیمیایی ندارد.
۷- عدم جذب مواد آلوده و لکه و چرک
۸- قابل اجرا بر روی تمام سطوح گچی , کاغذ دیواری , سیمانی , آجری بیرون و داخل ساختمان
۹- مواد تشکیل دهنده آن از بهترین مواد اولیه و با تکنولوژی بالا ساخته شده

 


  • جهت اطلاع از قیمت ها و مشاوره رایگان در مورد نقاشی ساختمان با انواع رنگ اکریلیک صدفی و براق برای اتاق ها و پذیرایی منزل یا محل کار یا ویلای شما لطفا تماس بگیرید.

       شماره های تماس :  ۰۹۱۲۷۹۲۹۶۸۱ – ۰۹۱۹۵۳۹۷۹۵۸