فهرست مطالب

نقاشی ساختمان با رنگ روغن

Rate this post

نقاشی ساختمان با رنگ روغن به دلیل مزیت های آن در منزل، سقف و دیوار های آشپزخانه ها و دیوار اتاق ها درب و پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرد. انواع آن شامل رنگ روغن مات، نیمه مات و براق می باشند. مانند هر رنگ دیگری رنگ روغن نیز داری مزیت هایی می باشد که بسته به نوع کاربرد و انتخاب شما می توانید یکی از رنگ های روغنی، اکریلیک، مولتی کالر، پلاستیک، بلکا و … را نیز انتخاب کنید.

از رنگ روغن در دیوار و سقف آشپزخانه استفاده می شود. به این دلیل که در صورت چرب شدن بتوان به راحتی شستشو داد. و همچنین برای رنگ کردن درب و پنجره ها به دلیل عایق بودن رنگ روغنی از آن استفاده می شود. تا جلوی پوسیدگی و خرابی چوب یا آهن گرفته شود. معمولا دیوار های اتاق زود به زود کثیف می شود. جهت جلوگیری از هزینه های بیشتر جهت رنگ کاری مجدد دیوار ها از رنگ روغن استفاده می شود. تا در صورت کثیف شدن دیوار به راحتی پاک شود.
نکته ای که بهتر است رعایت شود. عدم رنگ آمیزی سقف با رنگ روغنی می باشد. دلیل انجام ندادن این کار هم انعکاس نور در رنگ روغن می باشد.

 

نقاشی ساختمان با رنگ روغنی در تهران

 

مراحل نقاشی ساختمان با رنگ روغن

جهت اجرای رنگ روغن بر روی دیوار و سقف خانه، آپارتمان، آشپزخانه، اتاق در انواع رنگ روغن مات، نیمه مات و براق باید مراحل زیر را انجام دهید.

۱- اگر سطح مورد نظر دارای گرد و غبار می باشد به صورت کامل تمیز شود

۲- روغن الیف بر روی سطح اجرا شود

۳- سپس بتونه اجرا شود

۴- پس از انجام مراحل فوق حالا جهت صاف کردن سطح باید سمباده زده شود

۵- آستر اولیه

۶- انجام لکه گیری

۷- دوباره انجام سمباده

۸- اجرای آستر دوم

۹- اجرای آستر سوم

۱۰- رنگ رویه

 

آموزش نقاشی ساختمان با رنگ روغن

برای این که قیمت اجرای رنگ روغن ارزان‌تر انجام شود. و بتوانیم کیفیت و ماندگاری رنگ را بالا ببریم بهتر از یک سری اصول در نقاشی ساختمان با رنگ روغن را رعایت کنیم. اول از همه رنگ مورد نظر را انتخاب می کنیم. فرایند انتخاب رنگ به نسبت پیچیده و تقریبا کار سختی می باشد. چه بسا که بسیار از افراد بعد از انتخاب و اجرای رنگ بسیار دلسرد شده و احساس ناخوشایندی را خواهند داشت. پس بهترین کار در انتخاب رنگ جهت نقاشی ساختمان استفاده از اصول روانشناسی رنگ و رعایت آن می باشد.

معمولا در ایران از رنگ های سفید، آبی، طوسی، استخوانی بیشترین استفاده را می شود. اما به تدریج و گرایش افراد به رنگ های خاص تری تغییر کرده است. رنگ هایی که جدید و مدرن تر می باشند عبارت اند از صورتی، زرد، قرمز، زردچوبه ای، نارنجی و ….. اما معمولا از ترکیب چند رنگ در خانه یا آپارتمان ها استفاده می شود. در کل انتخاب رنگ از این جهت که در احساسات و روح و روان ما تاثیر گذار است بهتر است که در انتخاب رنگ دقت کنیم. بسیاری می پرسند که آیا می توان از رنگ روغن جهت رنگ آمیزی نما استفاده کرد؟ باید بگویم معمولا از این رنگ در داخل ساختمان و آن هم نه در همه ی بخش ها استفاده می شود.

بعد از انتخاب رنگ باید مکان مورد نظر را آماده کنید به این صورت که وسایل موجود در اتاق یا خانه را جمع می کنید. درب و پنجره ها را در صورت امکان باز کنید به دلیل ماندگاری و مضر بودن بوی بد آن بهتر است ابتدا این کار را انجام دهید. سپس قسمت هایی از دیوار یا سقف که دارای گرد و خاک هستند را به صورت کامل پاک می کنید. و اگر سطح دارای لکه است. آن را برطرف کنید. اگر بخشی از دیوار کنده شده و یا شامل تو رفتی است توسط گچ و کارد آن را تمیز و یکدست کنید.

دستورالعمل اجرای رنگ

سپس رنگ روغن را در ظرف ریخته و طبق دستورالعمل به اندازه مورد نیاز به آن تینر اضافه شود. و خوب هم بزنید تا رنگ کاملا با تینر مخلوط و روان شود. سپس قلم یا غلطک به رنگ ورغن آغشته کرده و از بالا به پایین به روی دیوار یا سقف بکشید. .دیوار های اتاق بهتر است با رنگ پلاستیک رنگ شوند. برای آشپزخانه یا برای اتاق کودک کوچکتان که نگران کثیف شدن آن هستید و در صورت لزوم می خواهید سریع پاک شود و همیشه تمیز نگه داشته شود می توانید از این رنگ استفاده کنید. ) نکته ی حائز اهمیت در این مرحله از رنگ کاری این است که اگر بخواهید دیوار و سقف را رنگ بزنید. بهتر است اول توسط غلطک های دسته دار بلند رنگ آمیزی را از سقف شروع کنید. تا نیاز به نردبان و چهارپایه نداشته باشید.

 

نقاشی ساختمان با رنگ روغن با قیمت ارزان

 

کاربرد رنگ روغن در ساختمان

از کاربرد انواع رنگ روغنی شفاف در داخل ساختمان می توان رنگ آمیزی آهن، فلزات، درب، پنجره، تخت فلزی، نیمکت، ستون … را نام برد. از نوع مات آن می توان برای رنگ آمیزی سطحی که دارای برآمدگی یا ناهمواری هایی است که نمی خواهیم نمایان شود استفاده کرد. در کل برای مکان هایی که نیاز به شستشو دارند مانند آشپزخانه … سقف و دیوار. به طور مثال سقف و دیوار هایی که زیاد موج دارند. البته امروزه به عنوان عایقی در برابر زنگ زدگی سطوح های مورد نظر یا برای زیرسازی و آستر کاری جهت اجرای رنگ های دیگر کاربرد دارد. پس از خشک شدن به صورت ۱۰۰% قابل شستشو می باشد.

نوعی از رنگ که نیمه مات یا نیمه براق است و از ترکیب رنگ مات و براق به دست می آید. در نقاشی داخل ساختمان به دلیل پوشش دهی دیوار های موج دار و هم تا حدودی براق که نمای سقف یا دیوار را زیبا جلوه میدهد کاربرد دارد.

 

مزایای رنگ روغن

۱- به عنوان عایق بسیار خوبی جهت جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی انواع سطوحی چوبی و آهنی، فلزی جهت نرده، چارچوب فلزی کاربرد دارد

۲- به صورت ۱۰۰% قابل شستشو می باشد که از این نظر مورد محبوبیت بسیاری قرار گرفته است.

۳- پوشش دهی بسیار بالا

۴- رنگ آمیزی به صورت روان و راحت

۵- مصرف رنگ کمتر برای هر مترمربع

 

معایب رنگ روغنی

۱- چون در آن از حلال شیمیایی و نفتی استفاده می شود دارای بوی نامطبوع است.

۲- بوی بد تا مدت ها در محیط ماندگار است (حدود ۲ هتفه تا ۱ ماه).

۳- برای سلامت انسان و محیط زیست مضر است به دلیل این که مواد تشکیل دهنده آن سمی هستند.

۴- مدت زمان زیادی نیاز است تا کاملا خشک شود و اگر محیط سرد باشد این زمان نیز بیشتر می شود. در نتیجه اجرای آن طولانی می باشد.

۵- به زیرسازی و بتونه کاری مناسب نیاز دارد چون خوده رنگ دارای بافت نیست عیب و ایرادات سطح زیر کار را نمایش می دهد.

 

انواع رنگ روغنی ساختمان

۱- رنگ روغنی براق (از خصوصیات این نوع رنگ به قابل شستشو و مقاومت بیشتر در برابر آب، انعکاس نور و روشن‌تر نشان دادن محیط. )

۲- رنگ روغنی مات (بوی نامطبوع بیشتر اما از خصوصیت بارز آن می توان به پوشش دهی موج های سطح اشاره کرد)

۳- رنگ روغنی مات و براق (ترکیبی از دو خصوصیت بالا به صورت درصدی را نیز شامل می شود)

 

رنگ استخری

رنگ استخری بر پایه رزین های اکریلیک ترموپلاست می باشد و برای سطوح تمامی استخر ها و حوضچه های پرورش ماهی کاربرد دارد. چسبندگی بسیار بالای این رنگ بر روی سطوح بتن باعث مقاومت و عمر طولانی این نوع رنگ در برابر آب، نور آفتاب می شود. معمولا در فام آبی عرضه می شود اما در صورت تمایل و طبق سلیقه می توان در فام های دیگر هم سفارش دهید.

 

پاک کردن رنگ روغنی روی سرامیک یا شیشه

بعد از انجام رنگ آمیزی داخل ساختمان یا منزلتان امکان ریخته شدن رنگ روی زمین وجود دارد حتی نقاشان حرفه ای هم شاید کمی از رنگ را در حین انجام کار بر روی زمین بریزند. نکته ای که در پاک کردن رنگ خیلی مهم است تمیز کردن بلافاصله بعد از اتمام کار رنگ کاری انجام شود. چون هم راحت تر و هم سریع تر پاک می شود.

اگر رنگ روغنی بر روی سرامیک ریخته شده است ابتدا با کاردک سعی بر برداشتن آن از روی سطح سرامیک کنید. اما اگر هنوز هم به صورت کامل پاک نشده است می توانید از تینر فوری استفاده کنید. و تینر فوری را بر روی سرامیک ریخته و بلافاصله پارچه یا یک دستمال را بر روی آن بکشید (بهتر است جهت مراقبت است دست ها از دستکش استفاده کنید. )

 

پاک کردن رنگ روی شیشه

قبل از اجرای رنگ توصیه می شود که شیشه ها را با روزنامه خوب بپوشانید. اما اگر رنگی شدند برای پاک کردن رنگ بر روی شیشه می توانید از تیغ شیشه استفاده شود. چون بعضی از نقاشان ساختمان جهت رنگ آمیزی درب از رنگ زیر کار برای زیباتر شدن درب استفاده می کنند. بهتر است بعد از ریخته شدن رنگ با تینر روغنی آن را پاک کنید. توجه داشته باشید بهتر است قبل از خشک شدن رنگ این کار را انجام دهید. (به هیچ عنوان از تینر فوری استفاده نکنید زیرا به کل رنگ زیرین را از بین خواهد برد) تینر ها را می توانید از مغاز ها و یا فروشگاه های مربوطه خریدار کنید.

 

قیمت نقاشی ساختمان با رنگ روغن

در قیمت نقاشی ساختمان با رنگ روغن مواردی مانند هزینه زیرسازی سقف یا دیوار، مساحت سطح مورد نظر نیز تاثیر گذار هستند. اما تعرفه قیمت در نقاشی با رنگ روغن به این صورت است که هر کیلو رنگ روغن ۴ متر مربع رو پوشش می دهد. که این قیمت بسته به روغن زیر کار و بتونه کاری و سمباده متغیر می باشد.

 


  • جهت اطلاع از قیمت خدمات و مشاوره رایگان در مورد نقاشی ساختمان با رنگ روغن برای منزل، استخر، آشپزخانه، محل کار و ویلای شما لطفا تماس بگیرید. (در تمام نقاط تهران، کرج، مهرشهر، تهرانپارس، تجریش، پردیس، البرز)

       شماره های تماس :  ۰۹۱۲۷۹۲۹۶۸۱ – ۰۹۱۹۵۳۹۷۹۵۸