فهرست مطالب

اجرای رنگ استخری

Rate this post

رنگ استخری مانند عایقی در برابر نفوذ آب می باشد. برای رنگ آمیزی آبنما ها , جکوزی ها , سقف سونا , دریاچه های مصنوعی , حوضچه ها و رنگ آمیزی سقف تاسیسات ساختمان می توانید رنگ استخری را اجرا نمایید. این نوع رنگ دارای انواع مختلفی می باشد. که بسته به نوع سطح استخر فایبر گلاس , فلزی , چوبی می توان یکی را انتخاب کرد. اجرای رنگ استخری تقریبا شبیه به اجرای دیگر رنگ ها می باشد. می توانید با استفاده از غلطک یا قلمو یا پیستوله روی سطح را رنگ آمیزی کنید. بهتر است رنگ را با درصد کمتری آب ترکیب کنید. زیرا هر چه مقدار آب ترکیب شده بیشتر شود از مقاومت و پوشش دهی رنگ می کاهد. این نوع رنگ بر روی سطوح مختلف قابل اجرا می باشد.

 

آموزش اجرای رنگ استخری

امروز رنگ استخری تقریبا کار سریع و آسانی می باشد. این نوع رنگ به عنوان عایقی در برابر آب است و یک روش عمومی و اقتصادی جهت آب بندی استخر می باشد. اما نکاتی مورد اهمیت است که بهتر است رعایت شود. قبل از اجرای رنگ جدید اگر استخر قبلا رنگ شده است پایه شیمیایی رنگ قبلی ارزیابی شود. حال برای اجرا رنگ ابتدا طبق روش های معمولی سطح و دیوارهای استخر را کاملا تمیز و پاکسازی کنید. یعنی سطح را از هرگونه مواد زائد پاک کنید. هر نوع جلبک , خزه , گل و لای , رسوبات … کاملا برطرف شود. اگر رنگ قبلی پوسته شده یا برخی از قسمت ها رنگ دچار سستی شده باید کاملا پاک شوند. می توانید برای انجام این کار از اسیدهای مخصوص شستشوی استخر استفاده کنید.

اگر سطح استخر دچار شکستگی یا بخش از آن از بین رفته حتما ترمیم شود. می توانید برای انجام این کار نیز از چسب مخصوص ترمیم آب بندی استخر استفاده کنید. برای اجرای رنگ بهتر است سطح سیمانی یا آجر یا بتن استخر کاملا خشک باشد. بعد از انتخاب رنگ با توجه به ابزار ها ( پمپ , قلمو , غلطک , کمپرسور ) و بسته به سلیقه می توانید نوع از رنگ را انتخاب کنید. جالب است بدانید برخی از رنگ ها قابلیت هایی مانند امکان اجرا بر روی سطح استخر دارای رطوبت را دارند.

 

کاربرد رنگ استخری

امروزه رنگ استخر جهت رنگ آمیزی مکان های مختلفی کاربرد دارد. از این رنگ جهت رنگ آمیزی استخر های شنا , جکوزی , سقف سونا , انواع حوضچه های پرورش ماهی , حوضچه های پرورش میگو , دریاچه های مصنوعی , … استفاده می شود. و به عنوان آب بند به کاربرده می شود که هم از لحاظ اقتصادی به صرفه می باشد. معمولا آخرین لایه ای که بعد از اتمام کار استخر اجرا می شود سیمان می باشد. خوشبختانه رنگ استخر بر روی انواع سطوح سیمانی , بتنی , آجری اجرا می شود. حتی در برخی موارد  بسته به نوع رنگ می توانید رنگ استخر را بر روی سیمان دارای رطوبت هم اجرا نمایید. از مقاومت و انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار است. همچنین در مقابل ضربه و سایش مقاوم است. ( نکته استفاده از رنگ های ساختمانی مانند رنگ روغنی ساختمان , رنگ اکریلیک ساختمانی , رنگ مولتی کالر ساختمانی … جهت اجرا در استخر به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود. زیرا ساختار و مواد تشکیل دهنده رنگ های ساختمانی کاملا با رنگ های استخری متفاوت می باشند. و برای استخر مناسب نیستند. )

 

انواع رنگ استخری

انواع رنگ استخری مورد استفاده و موجود در بازار عبارت اند از:

۱- اجرای رنگ استخری ضد جلبک

۲- رنگ آمیزی استخری سفید

۳- رنگ آمیزی استخری پایه آب

۴- اجرای رنگ استخری سیلیکونی

۵- رنگ استخری نانو

۶- رنگ استخری اپوکسی

۷- رنگ استخری اکریلیک

۸- رنگ استخری پلیمری

 

موارد مهم در اجرای رنگ استخر

یکی از موارد مورد توجه و مهم در اجرای رنگ استخری استفاده از قلمو به جای غلطک , پیستوله یا پمپ می باشد. به دلیل تجربه کاری و سابقه استفاده از قلم در اجرای رنگ استخر استفاده از این روش به عنوان بهترین روش ثابت شده است. از توری فایبرگلاس در اجرای آب بندی استخر جهت تقویت لایه رنگ می توان استفاده کرد. در انتخاب رنگ باید مواردی را در نظر داشته باشید و با توجه به آن بهترین نوع رنگ را انتخاب کنید. گزینه هایی مانند تنش سازه , عمر سازه , عوامل مکانیکی و شرایط فیزیکی , یخبندان , اندازه فشار هیدرواستاتیک و … از عوامل موثر در انتخاب رنگ می باشند.

اگر سطح استخر دارای گرد و غبار یا رطوبت باشد رنگ از ماندگاری بالایی برخوردار نخواهد بود. وجود نم در سطح استخر باعث می شود بعد از اجرای رنگ امکان دارد سطح زیرین دارای رطوبت باشد. که بر اساس نشتی آب استخر یا رطوبت موجود در سیمان به وجود آمده است. آب موجود در سطح زیرین به صورت بخار از بافت سیمانی جدا می شود. که این امر سبب بلند شدن و پوسته شدن رنگ می شود. و اگر سطح دارای گرد و خاک باشد مانع از اجرای رنگ بر روی سیمان و چسبندگی بر روی سطح اصلی می شود. این نیز خود باعث جداسازی رنگ از سطح می شود. پس از عدم وجود رطوبت و گرد و غبار را قبل از اجرای رنگ حتما اطمینان حاصل کنید.

 

قیمت اجرای رنگ استخری

مانند هر نوع رنگ آمیزی دیگر قیمت اجرای رنگ آمیزی استخری بعد از مشاهده مکان تعیین می شود. اما موارد که در هزینه اجرای رنگ استخر موثر هستند در بازه وسیعی می باشند. به عنوان مثال مساحت کلی استخر بر اساس متر مربع می توانید بر روی قیمت تاثیرگذار باشد. همچنین نوع رنگ انتخابی که قرار است اجرا شود در هزینه اجرای رنگ موثر است. رنگهای استخر با توجه به نوع و کیفیت و مواد تشکیل دهنده در بازار با قیمتهای مختلفی وجود دارند.

 


  • رنگ آمیزی استخر های منازل و ویلاها , تالارها , ورزشگاه ها و اجرای رنگ استخری برای حوضچه های پرورش ماهی , دریاچه های مصنوعی , جکوزی ها.  اجرای انواع رنگ های استخری ضد جلبک , پایه آب , سفید , اکریلیک , نانو … در تمام نقاط تهران و سراسر ایران ( تهرانپارس , سعادت آباد , جنت آباد , صادقیه , شهرک غرب , پیروزی , میرداماد , ستارخان … کرج , قزوین , گیلان , اصفهان … ) 

جهت مشاوره و بازدید از مکان به صورت رایگان تماس بگیرید. و برای اطلاع از قیمت ها با ما در ارتباط باشید.

شماره های تماس :  ۰۹۱۲۷۹۲۹۶۸۱ – ۰۹۱۹۵۳۹۷۹۵۸