فهرست مطالب

بهترین رنگ مناسب اتاق خواب

Rate this post

شاید سوال این باشد که بهترین رنگ مناسب برای اتاق خواب چه رنگی است؟ علاوه بر انتخاب یکی از رنگ های پلاستیکی , اکریلیک , روغنی یا مولتی کالر …. باید رنگ مورد نظر را برای رنگ آمیزی اتاق خواب انتخاب کنید. بعد از انتخاب رنگ مناسب برای اتاق پذیرایی و نشیمن یکی از مهم ترین بخش های ساختمان انتخاب رنگ برای اتاق خواب است. محیطی که باید آرامش دهنده باشد و بتوانید به راحتی و بدون استرس در آن استراحت کنید. تاثیر روانشناسی رنگ ها از سالها پیش ثابت شده است و انتخاب رنگ اتاق خواب می تواند به مرور زمان بر روی روحیات فرد تاثیر بگذارد.

در نقاشی ساختمان انواع رنگ های مورد استفاده در اتاق خواب به دو دسته تیره و روشن و هر دسته شامل دو دسته گرم و سرد می باشند. که بسته به نوع روحیات و سلیقه افراد بر اساس روانشناسی می توان رنگ مناسب را انتخاب نمود. اما به صورت معمول از رنگ سفید استفاده می شود. استفاده از رنگ سفید در ساختمان ها و اتاقهای خواب در کل آرامش دهند است. رنگ سفید یک رنگ خنثی و آرام می باشد.

 

رنگ مناسب اتاق خواب کودک

با توجه به سن کودکتان می توانید رنگ مناسب را انتخاب کنید. استفاده از رنگ ها بر هوش , استعداد , انرژی , هیجانات , اعتماد به نفس … بسیار تاثیر گذار است. معمولا رنگ اتاق خواب کودکان باید ترکیبی از رنگ های سرد و گرم باشد. برای رنگ آمیزی اتاق خواب نوزادان تا سه ماهگی بهتر است از زمینه های رنگ سیاه و سفید برای اتاق نوزاد استفاده کنید. از سه ماه تا ۶ ماهگی می توانید از رنگ هایی مانند زرد و یا سرخابی هم استفاده کنید. اما از سن شش ماهگی تا یک سالگی بهترین رنگ برای اتاق کودک رنگ آبی ملایم و یا رنگ سبز ملایم می باشد. به دلیل نیاز داشتن کودک به آرامش در هنگام خواب استفاده از رنگ های گرم مانند قرمز که معمولا رنگ های شاد و انرژی بخش هستند توصیه نمی شوند.

استفاده از رنگ های نارنجی , زرد , قرمز گرچه برای اتاق خواب کودک توصیه نمی شود. اما می توانید به صورت جزئی در بخشی از رنگ و به صورت ترکیبی با دیگر رنگ های سرد استفاده کنید.

 

رنگ مناسب اتاق خواب پسرانه

رنگ اتاق خواب پسرانه بهتر است با توجه به سلیقه انتخاب شود. اما از جهت روانشناسی رنگ ها استفاده  از رنگ های آبی , فیروزه ای , آبی آسمانی , آبی کاربنی , نارنجی , سبز … توصیه می شود. می توانید جهت جلوگیری از یکنواختی رنگ ها آن ها را به صورت ترکیبی استفاده کنید. تا فضای دلنشین , آرامی را به وجود آورد.

 

رنگ مناسب اتاق خواب دخترانه

از دیر باز رنگ صورتی برای دختران خانم ها یک رنگ مورد علاقه بوده است. می توانید برای اتاق خواب های دختران از رنگ صورتی استفاده کنید. اما این رنگ به تنهایی شاید زیاد کودکانه باشد بنابراین بهتر است به صورت ترکیبی از رنگهای زرد یا سبز هم استفاده شود. همچنین می توانید از رنگ هایی مانند سرخابی روشن , نارنجی مات , سفید , بژ , توسی , خاکستری … نیز استفاده کنید.

 

بهترین رنگ اتاق خواب بزرگسال

مطالعات نشان داده است که رنگ اتاق خواب و نور چراغ خواب ها می تواند تاثیر به سزایی در کیفیت خواب داشته باشد. با توجه به سلیقه خود می توانید از رنگ های مختلف استفاده کنید. جهت رنگ آمیزی اتاق عروس و داماد , بزرگسال , زوجین , زن و شوهر … در رده های سنی یک سری رنگ ها پرکاربرد می باشند. رنگ هایی مانند رنگ آبی , زرد , سبز , ارغوانی , بنفش , قهوه ای , مشکی , خاکستری بسیار مورد استقبال عموم قرار گرفته اند.

 

 


  • اجرای رنگ آمیزی ساختمان و اتاق خواب ها و نقاشی اتاق های نشیمن ویلاها , منزل و محل کار با رنگ های با کیفیت و به صورت حرفه ای. نقاشی ساختمان با انواع رنگ پلاستیک , رنگ روغنی , رنگ اکریلیک … در تمام نقاط تهران و سراسر ایران ( تهرانپارس , جنت آباد , تهرانپارس , شهرک غرب , سعادت آباد , کرج , قزوین , گیلان , مشهد , اردبیل , کاشان , تبریز , اصفهان , آذربایجان و … )

آماده عقد قرارداد و اجرای پروژه های رنگ کاری ساختمان ها به صورت کلی و جزئی در تمام نقاط ایران. جهت دریافت مشاوره و بازدید رایگان از محل تماس بگیرید.

شماره های تماس :  ۰۹۱۲۷۹۲۹۶۸۱ – ۰۹۱۹۵۳۹۷۹۵۸